Ektropij

Početna stranica » Ektropij

PREGLEDE OBAVLJAJU VRHUNSKI OFTALMOLOZI

Ektropij

Ektropij je stanje oka u kojem je donja vjeđa izvrnuta ili visi od očne jabučice. Na taj način izlaže svoju unutrašnju površinu – sluznicu vjeđe, oka i rožnicu. Ako je vjeđa izvrnuta, suze nemaju prirodan put otjecanja i ne zadržavaju se u oku. Suzni film, koji inače vlaži i štiti rožnicu, nedostaje pa se ona oštećuje, što uzrokuje brojne komplikacije.

Izliječite ektropij na vrijeme, kako biste izbjegli moguće ozbiljne posljedice. Obratite nam se s povjerenjem!

Riješite se ektropija uz našu pomoć

Ako su Vam vjeđe izvrnute, čekanje s operacijom može dovesti do neželjenih komplikacija. Dugotrajna iritacija sluznice oka i rožnica te jaka suhoća može dovesti do kroničnog konjunktivitisa, infekcije oka, gnojnog sekreta u oku… Ako ne liječite takvo stanje ono može dovesti do oštećenja površine rožnice, te čira na rožnici koji dovodi do smanjenja vida, a u najtežim slučajevima i do sljepoće!

Koji su simptomi ektropija?

Što se dogodi ako našim suzama prekinemo put?

Posljedice izvrnute donje vjeđe mogu biti:

• pojačana suhoća oka
  • iritacije
  • žarenje
  • crvenilo i kronični konjunktivitis (ružičasto oko)

Ako imate ektropij obavezno se obratite oftalmologu radi terapije!

Odgađanje može dovesti do komplikacija; od pojačane osjetljivosti na svjetlo, bolova oka, pa sve do jačeg crvenila oka i smanjenog vida.

Ozbiljne komplikacije na rožnici mogu dovesti i do sljepoće!

Simptomi se u početku mogu ublažiti umjetnim suzama i lubrikantima koji vlaže rožnicu. Ponekad pacijenti stavljaju ljepljive trakice koje donekle drže vjeđu u prirodnom položaju.

To su privremene metode koje dugoročno ipak ne rješavaju vaš problem.

Što uzrokuje ektropij?

Ektropij najčešće dolazi spontano, uslijed starenja, kada dolazi do slabljenja i opuštanja mišića vjeđe. Ostali uzroci mogu biti paraliza živca na licu, ozljeda, kožni tumor, moždani udar, ožiljak ili posljedica nekih genetskih stanja (primjerice, Down sindrom), posljedica zračenja i sl.

EKTROPIJ SE, NAŽALOST, NE MOŽE SPRIJEČITI, A NAJČEŠĆE JE POTREBNO KIRURŠKO LIJEČENJE DA SE UKLONI. STOGA, NE ČEKAJTE S OPERACIJOM JER KOMPLIKACIJE MOGU BITI OZBILJNE!

Iskustva

Što kažu naši pacijenti

Odmah nakon operacije idete kući. Na vanjskoj strani vjeđe ostat će konci koji se skidaju nakon nekoliko dana. Dr. Ritz preporučuje kućnu njegu – uz primjenu propisane kreme koja se maže na ožiljak nekoliko dana.

Dr. sc. Liana Ritz

Dr. sc. Liana Ritz Mutevelić rođena je i školovana u Zagrebu gdje je diplomirala na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te specijalizirala oftalmologiju.

Magistrirala je s temom “Usporedna implantacija različitih vrsta intraokularnih leća” a doktorirala s temom “Evaluacija poremećaja funkcije oka nakon liječenja prijeloma orbite”.

Najčešća pitanja

Zahvat ne zahtjeva posebnu pripremu, obavlja se ambulantno, nakon čega odmah idete kući.

Ovisno o uzroku primjenjuju se različite tehnike, a glavni cilj je izvrnutu vjeđu vratiti u ispravan položaj.

Operacija se obavlja uz lokalnu anesteziju.

Zbog ožiljka ili kožne izrasline koja poteže vjeđu, u slučaju kirurškog odstranjivanja velikog ožiljka, ponekad je potrebna kožna transplantacija. Tada se uzima komad kože s gornje vjeđe ili iza uha te se premješta na donju vjeđu.

Zbog slabljenja mišića:
Kirurški se uklanja dio donje vjeđe kako bi se pravilno sljubila uz očnu jabučicu.

Operacija se obavlja uz lokalnu anesteziju.

Kod operacije entropija i ektropija je brz oporavak. Već sutradan pacijent osjeća olakšanje. Šavovi se skidaju osmi postoperativni dan, te se ordinira antibiotska krema kroz nekoliko dana.

This is default text for notification bar